Novellpriset?

2011-11-15 @ 15:53:55
Idag skulle alla nior skriva var sin novell. De va ju sköj! Vi satt i aulan i tre och en halv timma. Det låter som mycket tid men de kändes inte så länge som man trodde.............Jag skrev en ganska hemsk novell om en 16 årig flicka som först var avesjuk på sin bästis för att hon hade en pojkvän och sen blev hon kär i sin svenska lärare. Fast läraren visar sig inte alls vara den hon trodde och han våldtar henne...........hemsk............
Men jag tror den blev bra och de skulle vara en novell så den skulle ju bara vara några sidor. Jag skrev fem sidor och nu hoppas man bara att lärarna gillar den och tar med den i novelltävlingen. Asså vi är tre klasser med ca 20 i varje klass. Och lärarna väljer ut 4-5 stycken som de tycker e bäst och sedan ska åttorna bedömma vilken av de 12-15 novellerna som är bäst. Och på skolavslutningen får de som hade de tre bästa novellerna ett pris...........typ choklad men ändå..............
Så klart man vill vinna den!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Om jag får läsa den så kanske du får ett pris av mig.......typ choklad

2011-11-16 @ 14:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0