Mina sötaste bebisar!

2011-11-12 @ 15:46:08
Ska bara presentera hur jag har det hemma................tre katter och alla med olika personligheter och aaaaa olika tjock mage. Jag blir lite lessen när jag ser dessa bilder som jag tänker visa nu och ångrar att dom inte kunde stanna så! För dom är söööwwwtaaaaa!
AA själv personligen så tröttnar jag aldrig på att lägga ut bilder på mina bebisar!

Vi börjar med nån gång 2005-2006 då jag hade min första egna katt Tussi. Tyvärr blev hon överkörd när hon var ett år och det var den värsta dagen i mitt liv. Då va jag tio år gammal. Sorry för den dåliga kvallitén men detta var tiden före iphone.





Hon var en liten bondkatt som udda nog gillade att duscha! Som bilden säger var jag inte så gammal Lilla vännen jag saknar dej♥


Över till våren och sommaren 2006. Tussi dog någon gång i maj och sedan fick jag höra att några på gatan hade kattungar! Så jag och mamma och pappa gick dit. Då fick jag välja mellan en korthårig svart hane eller en lurvig spräcklig hona. Den blev honan.





Missan har jag ju kvar hemma. Något större, något hårigare och något rundare om magen......
Hon är min katt och bara min!♥


Sedan när jag fick den goaste mysproppen ever blev mamma lite avis(true story) så hon och pappa snackade ihop sig och då skulle mamma ha en egen katt. Jaha........och visst skulle hon ha en fin raskatt då. Så hon kollade runt och i februari-mars nån gång 2007 fick vi hem en liten skrutta vid namn Cittra.






Husets drottning. Hon är ju högst rankad i våran familj eftersom hon är den fertila honan(bland katterna menar jag då). Lilla fialotta visar upp sin fina prickmage! Hon är då en Ocicat! Googla på den fast den snyggaste hittar ni här på min blogg!


Ett litet hopp bland åren och vi ställer ut Cittra och sedan en dag vill mamma och jag ha kattungar i hemmet! Så vi letar upp en dansk hankatt vid namn Chui the King(aa hans tilltalsnamn är bara Chui) och han får komma hem till oss under våren 2010. En vecka och sedan åker han hem. Cittra slutar att gå upp i vikt efter några veckor och senad visar det sig att hon bara blev skengravid och hon får mjölkstockning i alla åtta brösten och hög feber. Stackarn. Sedan kommer Chui hem till oss i September och den 8 November 2010 föds två små sötnosar!
Tyvärr dör den lilla av dem och då blev det en liten hane kvar! Mr Mistoffolees! Som vi behåller för honom kan vi ju inte lämna bort när han är ensam kvar. Ska säga att Stoffe fyllde ett år i tisdags och är nu en stor pojke!
(Chui och Cittra)







Och såhär såg det ut i vårat kök då......................




Nu kan ni hela min katthistoria! O detta blev ett långt inlägg men aja det gör väl inget! Ses snart om jag lägger ut bilder från idag!♥

Kommentarer
Postat av: M i m m i

Gillar mest den sista bilden med lille stoffe offe i mitten (:

2011-11-13 @ 20:22:41     URL: http://mimmihallden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0